" Od ponad 25 lat stawiamy na jakość wykonanych przez nas prac w zakresie renowacji aut zabytkowych, tak aby ich właściciele mieli powód do dumy, a my satysfakcję z naszej pasji jaką niewątpliwie jest ta dziedzina motoryzacji."


Samochód DKW Auto Union 1000 Sp Roadster – rok produkcji 1962
W okresie od września 1961 do kwietnia 1965 roku w fabryce nadwozi Baur
w Stuttgarcie wyprodukowano jedynie 1640 egzemplarzy tego uroczego cabrio.
Była to odpowiedź niemieckiego przemysłu samochodowego na produkowany w Stanach Zjednoczonych model Forda - Thunderbird. I choć amerykański "starszy brat" (DKW jest jego minikopią) był technicznie i technologicznie doskonalszy, to DKW 1000 Sp pozostaje jednym z najciekawszych (ale i mało znanych) samochodów wyprodukowanych w Niemczech w pierwszej połowie lat 60-tych.

Napędzany jest 3-cylindrowym rzędowym silnikiem dwusuwowym o pojemności
980 ccm. Konstruktorom udało się uzyskać z tej jednostki aż 55 KM, co stanowi
o doskonałych parametrach jezdnych samochodu (przy wadze 960 kg rozpędza
do 140 km/h).

Ciekawym rozwiązanie jest, iż do zbiornika nie wlewa się mieszanki benzyny i oleju,
a czystą etylinę. Olej dozowany jest pompą bezpośrednio do gaźnika ze specjalnego zbiornika w ilości zależnej od obrotów silnika. W modelu tym poraz pierwszy w historii firmy Auto Union (znak firmowy 5 kół przejęty wkrótce przez AUDI) zastosowano w przednich kołach hamulce tarczowe.

Atrakcją tego w 100% odrestaurowanego pojazdu (zakończono w grudniu 2007) jest zachowana pierwotna kolorystyka - jasne kremowe nadwozie kontrastujące
z czerwoną skórą tapicerki i czarnym dachem używanym w przypadku niepogody.

Zakres renowacji: Kompletna